Bra att veta

Inseglingsbeskrivning

insegling

Inseglingsbeskrivning - Furholmen söder om Östra Lagnö på Ljusterös östra udde. (Klicka på bilden för större bild)

P-plats vid Furholmen

Till Furholmen med bil kör du via Åkersberga mot Ljusterö. Ta färjan till Ljusterö och följ skyltningen mot Östra Lagnö. Efter bron över Klintsundet är det ca 2,5 km till naturreservatet. Fortsätt mot Rävnäsudden.

Furis med bil bild

När vägen delar sig finns en skylt med VBK-vimpel som pekar åt höger. Följ liknande skyltar till den markerade plats där ni kan ställa bilen. Sedan är det bara en kort båtfärd över viken till Furholmen.

Tänk på att visa stor hänsyn till Lars-Olof Lagnegård, som vi arrenderar Furholmen av, då det är hans privata ”tomt” vi fått tillåtelse att parkera på.

Furhomens bastu

bastu

VBK-nyckel erfodras.
Bokningstid: 1 tim/båt bokas med båtnamn. Bokningslistan finner du utanför "Hyddan".
Under stora evenemang tex. midsommar, anordnas dambastu resp. herrbastu under givna klockslag
Ved hugger var och en av det virke som ligger upplagt bakom bastun.
Endast sötvatten ska användas till lavastenarna, annars rostar aggregatet blixtsnabbt. Tag med en flaska från båten.

Klubbhuset hyddan

klubbhus inneklubbhus

Din VBK-nyckel går till klubbhuset.

Grillning

grillar

Grillar kan lånas men håll elden borta från bryggorna! Använd gärna den stora grillen på berget.