Om juniorsektionen

Juniorsektionen inom Viggbyholms båtklubb brinner för att lära ut segling. I snitt så har vi strax över 200 barn hos oss varje år i nästan alla åldrar som lär sig denna fantastiska vattenaktivitet, sport och hobby. Från de allra minsta som går i vår Piratskola under sommarens seglarskola där man leker fram ett intresse för segling till de mer drillade och intresserade som vill lära sig att segla fullstor familjebåt och som kanske även går på terminsträning hos oss under vår och höst. Vi har vår bas vid Norra Kajen i Viggbyholms båtklubb, precis vid Stora Värtan.

I och med detta så är Viggbyholms Båtklubb även arbetsgivare till ett tjugotal ungdomar som dels får jobba med att lära ut något som de själva älskar – nämligen seglingen men som också får lära sig vad det innebär med ansvar, planering och arbetsmoral som kommer att ge dem stor nytta inför kommande arbetsliv.