Hamnplan

Stora vinterupplagsplatsen

- Även kallad för "stora plan", är indelad i 13 rader. Respektive rad är är i sin tur indelade i A och B (dock ej rad 1,6 och 13). Samtliga båtar på stora hamnplan står uppställda, i fiskbensmönster, på vaggor, bockar och/ eller stöttor. Vid torrsättning lyfts båt för båt upp av VBK:s subliftar och respektive rad fylls på, i en jämn fördelning utåt, med start vid skogen. Vart din båt hamnar på stora hamnplan under vintern avgörs av båtens längd samt vilket torrsättningsdatum du har. I enlighet med gällande regelverk skapas varje år två, 6 meter breda, brandgator på stora hamnplan. VBK har inga fasta vinterplatser varför du som medlem kan få byta rad och plats från ett år till ett annat. I stora drag hamnar man dock allt som oftast på ungefär samma rad som tidigare år.

Lilla vinterupplagsplatsen

- Även kallad för "lilla plan", består av raderna 15 A-D samt Stor J. Lilla hamnplan är i första hand avsedd för båtar som står på trailer samt storjollar. I mån av plats fylls lilla hamnplan på med andra båtar.

Drnarbild hamnplan